Een paar jaar geleden schreef ik een bericht over hoe ik denk dat "luisteren naar je lichaam" zo'n BS-zin kan zijn die vol excuses zit.
Soms is het zo, en soms heb ik het mis.
Tegenwoordig gebruik ik die uitdrukking vaak op het werk - een deel van mijn taak is Adidas Zx Flux Mujer cheerleader spelen voor onze gebruikers en hen gemotiveerd houden. We hebben opmerkingen over onze trainingen - en sommige worden lastig. Ik ben geen trainer / arts / voedingsdeskundige / therapeut, dus mijn handen zijn soms gebonden aan wat ik kan zeggen. Onze gebruikers praten over blessures / ziektes en proberen door te dringen voor trainingen. Ik weet meestal niet veel meer dan hun commentaar, dus "Luister naar je lichaam" is een Nike Air Huarache Dames redelijk veilige opmerking - omdat ons lichaam ons veel berichten stuurt als we bereid zijn te luisteren.
Elke blessure die ik ooit heb gehad, ik heb die knagende, zeurende pijn gevoeld in de dagen en weken voorafgaand aan dat "OK, ik moet hier iets aan doen." Als ik eerst had geluisterd ...