notícias bbs artigos grupos / produções sobre

einer erkennbaren

xiaoxiangyu, há 4 anos

De baan was mooi en passeerde honderd jaar oude bakstenen boerderijen met hoge hagen en stenen muren. Kornoeljes bloeiden roze in de weiden. De weg rolde omhoog en over korte beklimmingen en langs de andere kant. Om de paar mijl stonden boeren in een denim overall langs de kant van de weg piepschuimbekers water van wiebelige kaarttafels. Meg en ik stopten allemaal en dronken alsof we voor eeuwig in de woestijn waren verdwaald. Op ongeveer de mijl van drie mijl ging de koers een lange heuvel op. Papa had er in jest eigenlijk naar verwezen als een 'berg' en vanaf de bodem starend naar de lange kronkel van blacktop Nike Air Max Motion Mujer die onder een luifel van eiken en esdoorns verdween, zag het er zo dreigend uit Nike Air Pegasus 83 Mens als Nike Air Max Command Uomo wat ik ooit had gezien. Ik leunde tegen de helling in, probeerde mijn benen te willen bewegen, probeerde niet te huilen. Naast mij op de weg viel Meg de klim aan. Haar slungelige benen waren zo lang dat ik voor elke stap die ze zette twee moest nemen om bij te houden. Ik moest het bijhouden. Ergens in de verte zat papa te wachten om het moment op film vast te leggen voor het nageslacht.

Papa droeg zijn camera overal waar hij ging, als een extra aanhangsel, zo bekend als zijn dikke hoornomrande bril en zijn golvende zwarte haar dat een beetje achteruit sloop van zijn hoge voorhoofd. Om zijn nek geslingerd, maakte de Nikon deel uit van zijn dresscode. Hij heeft nooit maar één foto gemaakt - nooit. "Nog een schot," zou hij mompelen terwijl de sluiter klik, klik en Meg en ik onze posities vasthielden, de oogbollen teruggerold Nike Air Max 2017 Damen in onze hoofden Nike Air Max 97 Donna van ergernis. "Oké, nog één, nog één." Achter de lens leek papa te verdwijnen en de camera zelf te worden.

In film zijn er twee kanten aan elke foto. Negatieven maken donkere onderwerpen licht en lichte onderwerpen donker: realiteit omgekeerd. Maar het positieve imago is ook niet onfeilbaar. Om de waarheid van iets te vertellen, heb je zowel licht als donker, zon en schaduw, transparantie en geheimhouding nodig, dingen blootgesteld en anderen achtergehouden. Als je geduldig bent en oplet, kunnen deze details zich beginnen te rangschikken in een herkenbare vorm, een patroon dat begint te kloppen. Papa geloofde dat het belangrijkste element van een foto is wat je weglaat, zodat alleen het belangrijkste wordt ingelijst. Maar voor zichzelf leek hij het tegenovergestelde te willen - de wereld vergaren, alles in Adidas Zx Flux Homme zijn vizier verzamelen, om alles mogelijk van dit leven te vangen. Het was Nike Air Max 90 Damen niet altijd comfortabel, deze diepe, aanhoudende honger. Maar ik herkende het in mezelf. Zolang ik me kan herinneren, heb ik me ook zo gevoeld.

volskygge, há 4 anos