Brooks veranderde de zaken een beetje door het aanbieden van DNA-dempingsgelpads over de gehele schoen Adidas Zx Flux Femmein plaats van alleen in de hiel en de voorvoet van de 8e editie. De tussenzool bevat ook Bio Mogo, Brooks milieuvriendelijk EVA-schuim dat zowel veerkrachtig is en zeer snel reageert.
De tussenzool bevat zeer weinig ondersteuning van de voetboog, waardoor sommige lopers moeite hebben met wat extra ondersteuning. Echte neutrale hardlopers zullen waarschijnlijk waarderen dat het gebrek aan voetholte in deze schoen de flexibiliteit enorm verbetert. De zachtere Bio Mogo wordt gewiegd in de stevigere DNA-laag die zorgt voor een mooie energie-opbrengst bij een voetstaking.
Ik ben in het verleden onder de indruk van de DNA-demping en het voldoet wel aan de facturering als een aanpasbare dempingstechnologie. Het is ontworpen om hard te worden voor zwaardere hardlopers en blijft buigzaam voor lichtgewicht hardlopers.
De middenzool heeft Nike Air Max Command Mujer ook een thermoplastische eenheid midden in de middenvoet van de schoen, die gericht is op het verminderen van draaien tijdens de overgang van hiel naar teen. Dit is een kenmerk dat door veel schoenenbedrijven op hun high-end modellen wordt gebruikt en helaas verliest deze "DRB Accel" de flexibiliteit in de schoen aanzienlijk. Het positieve aspect van deze functie is dat een minimale pronator de Glycerine 9 zou kunnen passeren omdat het een vleugje ondersteuning biedt.
Brooks verlaagde de algehele hoogte van de schoen met 2 mm, maar handhaaft dezelfde hielhoogte van 12Adidas Zx Flux Femme mm, wat de schoenindustrie in het algemeen nu lijkt te betwijfelen. Een hielspeler zal deze functie op prijs stellen, maar een speer in de middenvoet of de voorvoet kan voelen dat de omvang van de hiel in de weg zit.
Ik geef toe dat ik heel enthousiast was om de Brooks Ghost 4 vanaf het begin te proberen, en ik was niet teleurgesteld toen ik ze eenmaal begon te dragen. Vanaf mijn eerste run in hen was ik verslaafd en merkte ik dat ik ze keer op keer bereikte. De Ghost 4 heeft een mooie mix van ondersteuning en flexibiliteit, wat meteen duidelijk is. De zachte, flexibele zool en het lichtgewicht bovenwerk zorgen voor een soepele overgang van hiel tot teen, wat zorgt voor veel veerkracht en een geweldige kick tijdens het hele rennen. Nadat ik ze ongeveer een week had gelopen, besloot ik dat ze de schoenen zouden zijn voor mijn volgende Nike Air Max 90 Homme marathon.
De Ghost 4 bleef geweldig gedurende mijn trainingstrajecten van 20 mijl, en nog beter gedurende 26,2 mijl door de straten van New York City. Nooit meer een keer zwaar voelen - zelfs tijdens de lange runs - was de Ghost 4 zacht genoeg om mijn benen te beschermen tegen het bonzen, maar toch stond ik toe dat ik de weg onder me voelde. Ik heb ze deze zomer nogal wat doorstaan, door regen en hitte, op stoepen en paden, en de Geest 4 heeft me nooit in de steek gelaten. Brooks heeft een geweldige balans gevonden met de Ghost 4, waarbij ondersteuning werd gecombineerd met een lichtgewicht constructie. Het eindresultaat is een trainer die lopers beschermt tegen de impact van de weg zonder het gedrag van de drager te verstoren.