notícias bbs artigos grupos / produções sobre

aanstekelijk opgewekte

xiaoxiangyu, há 6 anos

Wat echter nog steeds relevant is, is naar mijn mening zijn houding. Ik weet niet of Emil ooit echt heeft gezegd: 'Een hardloper moet rennen met dromen in zijn hart, niet met geld in zijn zak', maar het is iets dat hij goed had kunnen zeggen, en ik vind het ongelooflijk tijdig bericht. Maar de gewone hardloper kan ook worden ge?nspireerd door zijn pure gekke betrokkenheid. Uiteindelijk weten we allemaal dat je een beetje gek moet zijn om het meeste uit jezelf te halen als hardloper - en Emil was even waanzinnig als ze in dat opzicht zijn. Het was niet alleen het hardlopen in zware laarzen, het vasthouden van zijn adem totdat hij Nike Air Max Thea Womens flauw viel, het dragen van drie trainingspakken tegelijk terwijl het door diepe sneeuw liep, het twee uur in een bad vol met was lopen ... Het was ook de filosofie: het idee dat "pijn een barmhartig iets is - als het zonder onderbreking meegaat, stilt het zichzelf."

Dat was het geheim van zijn succes als hardloper: hij trainde zichzelf om zowel stoer te zijn als lichaam. "Wanneer een persoon eenmaal traint, gebeurt er niets," zei hij. "Wanneer een persoon zichzelf honderd of duizend keer dwingt iets te doen, ontwikkelt hij zich op een meer dan fysieke manier. Regent het? Dat doet er niet toe. Ben ik moe? Dat doet er ook niet toe. Wilskracht wordt niet langer een probleem. "

Ik heb de enige gedachte aan het voorbeeld van Zátopek gevonden als een stimulerende, inspirerende gedurende tientallen jaren als hardloper. Zoals Ron Adidas Zx Flux Donna Clarke zei: het is niet wat hij deed, het is de manier waarop hij het deed.

Wat is je favoriete stukje wijsheid van Zátopek?
"Als je niet kunt doorgaan, ga dan sneller." Het is gekheid, maar het is ook het geheim van alles. Zeg het gewoon tegen jezelf de volgende keer dat je voelt dat je niet verder kunt gaan.

Het citaat dat je gebruikt voor de titel van het boek, is dat ook apocrief?
Het is iets dat Emil zou hebben gezegd op de startlijn van de Olympische marathon in Melbourne in 1956. Hij heeft misschien niet die exacte woorden gebruikt, maar hij heeft zeker iets in die zin gezegd. Hij was nog steeds aan het herstellen van een zeer recente hernia operatie. Hij was ver van topfitheid en hij was in ieder geval ver van zijn best. De temperatuur lag ergens tussen de 30 en 35 graden. Hij wist dat hij Asics Gel lyte 5 Femme niets anders kon verwachten van het komende ras behalve extreme fysieke kwellingen. Toch omhelsde hij het met een vrolijke, vriendelijke kerkhofhumor die me lijkt in de buurt te komen van het vangen van de essentie van zijn adel.

Denk je dat hij op dit moment een natuurlijke erfgenaam heeft? Iemand die in die mal past, hoe verschillend ze nu ook mogen trainen / racen?
Ik kan niet denken aan iemand die nu aan het rennen is die zich met hem vergelijkt. Zijn dichtstbijzijnde moderne equivalent was Haile Gebrselassie - die erin slaagde om een ??ongelooflijke hardloper te combineren met een aanstekelijk opgewekte, genereuze persoonlijkheid. En er zijn veel anderen geweest, zoals Paula Radcliffe, die Zátopek als een rolmodel beschouwden. Maar er zijn zoveel verschillen tussen toen en nu. Zátopek stelde het goed, tegen het einde van zijn Nike Air Max 2017 Womens leven: "Vandaag is de atleet geen atleet. Hij is het centrum van een team - artsen, wetenschappers, coaches enzovoort. Soms rende ik als een dolle hond, maar het was heel eenvoudig. Het was uit mezelf. '

zakbowden5372, há 6 anos

This glass-and-metal sculpture design is Rolex Replica enhanced by the matte black dial, Fake Watches with its wide, black satin-finished circular flange stamped with the hour numerals and minute indices, executed Rolex Replica in a font created by Buchis own typeface-design agency.

volskygge, há 4 anos