Met twee zeer verschillende zwangerschappen onder mijn riem (eerste baby-on-board voor de Olympische Marathonwedstrijden 2012 in de VS en de tweede tijdens het herstellen van een stressfractuur in een wandelschoen) en een liefdesaffaire met nog steeds hardlopen, ben ik hier om te bevestigen voor zwangerschap en als twee wederzijds voordelige ondernemingen. Je kunt (en moet) een gezonde relatie onderhouden met je voorkeursvorm van voorwaartse beweging, zelfs als je in Nike Air Max 90 Uomo de problemen raakt. Dat gezegd hebbende, om het proces volledig te omarmen voor wat het is - een mens te laten groeien met behoud van fysieke en mentale fitheid - zijn er enkele dingen die je mag verwachten met betrekking tot hardlopen en zwangerschap. Hoewel ik een heel boek aan dit onderwerp zou kunnen wijden, heb ik een handvol dingen geschetst die je kunt verwachten [terwijl je verwacht] en hoe je erop kunt reageren op een manier die je zwangere hardloopreis veilig en bevredigend houdt.
Je lichaam is nu een ander lichaam aan het groeien, en het lijkt alsof je extra alles nodig hebt en om eerlijk te zijn, dat doe je! Slaap, eten, drinken, onbenullig stoppen, geduld, enz. Zwangerschap lijkt veel op hardlopen in dit opzicht dus maak je geen zorgen - je bent beter opgeleid en voorbereid dan je misschien dacht!
Laten we meteen Nike Air Max 270 Womens beginnen aan de achtervolging - hoeveel hardlopen is gezond tijdens de zwangerschap en wat zijn de tekenen dat ik moet stoppen? De algemene vuistregel is dat u dezelfde hoeveelheid hardlopen kunt behouden die u voorafgaand aan de zwangerschap had, zolang uw zwangerschap ongecompliceerd is. Je kunt zelfs doorgaan met snelheidstrainingen als je lichaam dat soort intensiteit gewend is. Houd er echter rekening mee dat hoe sneller je rent, hoe harder je lichaam moet werken om zichzelf te koelen. Volgens het go-to-compendium, Wat te verwachten als je verwacht (ik denk dat elke OB-GYN een exemplaar van dit boek geeft aan de eerste moeders in wording), wanneer je lichaam opwarmt, wordt het bloed weggeleid van de baarmoeder waardoor de hoeveelheid zuurstof die de baby ontvangt, afneemt. Je wilt ervoor zorgen dat je kerntemperatuur niet Nike Cortez Damen kruipt, zodat je lichaam niet harder hoeft te werken dan nodig is om de behoeften van de baby te prioriteren. Bovendien heeft het American College of Obstetricians & Gynaecologists (ACOG) verklaard dat van lichaamsbeweging niet wordt verwacht dat het de lichaamstemperatuur zal verhogen tot het punt van zorg. Dus, zolang je niet in het heetst van de dag in het midden van de zomer in Zuid-Texas loopt, moet je het groene licht hebben om volgens je gebruikelijke routine te blijven rennen.
Je bloedvolume verdubbelt tijdens de zwangerschap, wat verklaart waarom je elke keer dat je rent het gevoel hebt dat iemand een gigantische rubberen band om je ribbenkast heeft gesnoerd, waardoor elke ademhaling wordt beperkt. Volgens de ACOG is vanwege fysiologische ademhalingsveranderingen tijdens de zwangerschap "het vermogen van een vrouw om ana?Nike Air Pegasus 89 Donnaroob te oefenen aangetast en leidt tot een verminderde zuurstofbeschikbaarheid voor inspannende aerobe oefeningen, daarom is een afname van de intensiteit van trainingen belangrijk." met wat verdriet en frustratie als je gewend bent om wekelijkse herhalingen van de heuvel te doen of trainingen bij te houden (of je zucht misschien opgelucht ... kan ik een amen krijgen ?!). De sleutel tot deze verklaring is echter aanpassing. Je hoeft niet te stoppen met rennen met de intensiteit die je gewend bent, je kunt proberen deze intensiteit voor veel kortere tijd te behouden of overschakelen naar een tempo dat uitdagend aanvoelt, maar zodra je begint te voelen hoe je gaat ana?roob, jij gaat achteruit. Zwangerschap is meer een seizoen van leren luisteren naar de signalen van je lichaam dan van het verhogen van je VO2 max. En in alle eerlijkheid, zal je lichaam waarschijnlijk niet in staat zijn om je gebruikelijke topsnelheden te bereiken, omdat, weet je, dat hele proces een menselijk proces cre?ert en alle energie die daarvoor nodig is!
Toen ik zwanger was van mijn dochter, verlichtte mijn arts mijn angst om 'de baby te koken' tijdens het sporten door me uit te leggen dat het zwangere lichaam boven alles prioriteit geeft aan de behoeften van de baby, zodat jij, mama, je slecht begint te voelen tijdens een training ver voor de baby voelt een van die nadelige gevolgen. Dus wees waakzaam en eerlijk over hoe JIJ je voelt. Als je het gevoel hebt dat je te hard duwt of je overdreven moe voelt, zijn dat jouw aanwijzingen om het een en ander te verbeteren. Geef jezelf toestemming om, wanneer je aan deze zwangerschapsreis begint, doelbewust de mentale verschuiving te maken van 'trainen' naar 'trainen om een ??gezonde baby te krijgen'. Als je die pil in de eerste plaats kunt slikken, kun je verstandige trainingsbeslissingen nemen voor jezelf op basis van gezonde verwachtingen en beoogde resultaten.