notícias bbs artigos grupos / produções sobre

begonnen met een paar kleine

xiaoxiangyu, há 4 anos

Ik vroeg een van de hardlopers die eerder dit jaar bij mijn 0-5k-groep kwam om haar verhaal te vertellen dat ze van beginner naar 10k ging. Dit is het verhaal van Vicky.
"Ik wil dat jullie allemaal een minuut rennen", zei Laura tegen de groep. Slechts een paar seconden in had ik een vreselijk gevoel dat ik misschien niet in staat zou zijn om de hele minuut te rennen! Dat was 31 maart, mijn eerste sessie met de Lazy Girl Running beginnersgroep. Acht maanden later, op 6 december, liep ik in 58 minuten 10k zonder te stoppen! En ik Nike Air Max 90 Donna heb ervan genoten!

Ik ben niet lid geworden van de groep omdat ik 'een hardloper' wilde worden. Ik wilde ook niet leren van hardlopen te houden. Ik wilde gewoon meer dan 20 minuten kunnen lopen zonder het gevoel te hebben dat ik zou kunnen sterven. Lopen leek een goed, goedkoop en flexibel alternatief voor de sportschool. Ik woon in de buurt van Hampstead Heath, het leek gek hier geen gebruik van te maken. Maar ik had het geprobeerd. Ik had me talloze keren naar de heide gesleept met de bedoeling om non-stop 30 minuten te lopen.

Hampstead Heath is een moeilijk terrein voor een onervaren hardloper. Ik kon het niet meer dan een paar minuten volhouden zonder te stoppen en te lopen. Mijn kuiten doen snel pijn. Ik zou willen blijven gaan om te bewijzen dat ik geen mislukkeling was. Maar de pijn en de kortademigheid waren te veel. Ik zou de nederlaag ongeveer 15 minuten toegeven en Nike Air Max 2017 Uomo een langzame wandeling van schande naar huis maken. Ik haatte het rennen.

Ik besefte dat als ik wilde profiteren van de voordelen van hardlopen, een hardloopgroep kan helpen, met een beetje morele steun. Maar alle groepen die ik vond leken voor ervaren hardlopers. En zelfs als ze zeiden dat ze beginners verwelkomden op hun wekelijkse 5 km-runs, had ik visioenen van me die zo ver achter me liepen, puce en buiten adem. Het was geen aantrekkelijke optie.

Begin 2015 kwam ik eindelijk een oplossing tegen die leek op de perfecte oplossing voor al mijn lopende ellende. Lazy Girl Running Beginners Group. De groep in januari was vol, maar ik meldde me zo snel mogelijk aan voor de maart-groep. Ik hield van de naam van de groep en het formaat klonk perfect - het elimineerde alle angsten om achter te blijven en je als een dwaze mislukking te voelen.

Ik heb van Laura geleerd dat de beste Nike Internationalist Dames manier om het vermogen om 5k te rennen, was om klein, heel klein te beginnen. In de eerste sessie liepen we slechts één minuut tegelijk, met twee minuten lopen tussen de runs van één minuut. De volgende week liepen we twee minuten per keer, de volgende week drie minuten per keer, tot week 10 - schokkend voor ons allemaal - we liepen 30 minuten non-stop, ademden nog steeds en niet in (veel) pijn! Dit leek mij onmogelijk en ik weet het aan anderen in de eerste week. Een paar dagen later deden enkelen van ons onze eerste parkrun op Hampstead Heath - een zwaar optreden voor onze eerste 5 km, maar we hebben het gedaan! Het voelde als een enorme prestatie.

Tijdens het 10 weken durende programma moedigde Laura ons aan om te streven naar twee extra runs per week - in navolging van wat we maandag in de les deden. Hardlopen werd gewoon en toen de 10 weken voorbij waren, streefde ik nog steeds naar drie runs per week, meestal 5k. Ik Nike Cortez Donna had onverwachts geleerd te genieten van hardlopen.

Ik sloot me aan bij de klas van de verbeteraar, waar we sterker werden en fitter door heuvellopen en kortere, snellere afstanden aflegden. Op dat moment had ik geen interesse om langere afstanden af ??te leggen, ik wilde gewoon mijn snelheid en conditie verbeteren. Toen Laura de groep voorstelde dat we ons zouden aanmelden voor de 10k, was mijn eerste reactie dat het te vroeg voor mij was. Toen herinnerde ik me die eerste minuut en hoe ver ik sindsdien was gekomen. En ik dacht: waarom niet, ik zou mezelf kunnen verrassen! Dus ik deed ... en dat deed ik!

Het was vrij duidelijk dat Bournemouth niet ging doen zoals gepland. Ik ging helemaal hetzelfde en probeerde het, maar stopte halverwege. De rest van de maand betekende kijken naar andere mensen rennen - ik juichte mijn zus toe aan haar eerste halve marathon en keek naar vrienden die Snowdonia Marathon runden. En ik eindelijk eindelijk rustte. HO

Ik had bijna twee maanden vrij om te rennen, ging naar de sportschool en zwom veel. Nike Air Max 90 Femme Ik miste het lopen niet zoals ik dacht dat ik zou doen, wat een opluchting was. Tegen het einde van de maand ben ik begonnen met een paar kleine jogs en uiteindelijk gebouwd om een ??parkrun uit te voeren.

Dat brengt ons tot nu toe. Ik ben weer een paar keer per week aan het rennen zonder pijn, ik deed de andere zondag een 10k met een groep vrienden en mijn hardlopers. Ik probeer verstandig te zijn met het plan voor Nike Air Pegasus 83 Damen volgend jaar en deze keer NIET TOT ALLE RASSEN TE GAAN.

volskygge, há 4 anos